Anı Hırsızları

Hırsızlık suç kabul ediliyor, eğer suçu işleyen yakalanırsa da cezası kesiliyor. Bir hırsızlık tipi daha var, henüz suç değil ama hırsızlığı yapan eninde sonunda anlaşılıyor.

Anı hırsızlığını duydunuz mu? Duymamış olabilirsiniz zira bu tabiri ben uydurdum, ama meslek eski.

Kendi anılarımı bir başka arkadaşımdan dinleyene kadar bu mesleği bilmiyordum, ama bir gün “aa ne kadar benzer bir durumda kalmışız” diye saf saf düşünürken çok geçmeden kendimi bir başka anımı yine dinlerken bulunca anladım. Anı hırsızlığı gerçekten var.

Önceleri çok bozuluyordum içimden sesleniyordum; “hayır onu sen değil ben yaşadım, üstelik yanlış anlatıyorsun, yanlış yerde mimik yapıyorsun gitti işte bütün heyecanı” bu seslenişlerin kimseye bir faydası olmuyordu. Çözümlemem gereken bir sorun gibi gelmişti, anlatmamak bir yöntem olabilirdi, denedim de ama yan yana olduğumuzda sıkıcı bir arkadaşlığa dönüşmüştük. Bu dönüşüm ikimiz tarafından da hoş karşılanmadı daha az görüşür olmuştuk, diğerleri ile buluşunca da masanın kenarında öylece sessizce oturuyordu üzülüyordum. Kendi anılarını anlatmak yerine benimkileri çalıyor, kızıyordum kendimi haklı bularak rahatlamaya çalışıyordum, suç işliyordu benim anılarımı çalıyordu cezasına razı gelmeliydi.

Yargıladığım ve cezasını kestiğim arkadaşım ile aramız  hepten açılmıştı, aynı mekanlarda ayrı masalarda oturuyorduk yarım ağız selamlar verir olmuştuk. Bir günde gelip neden bana sormuyor, ama yaptığının farkında tabi diye kuruyordum.

Bir sabah uyandım yüzümü yıkamadan apar topar giyinip kapısına dayandım ne yaptığını sanıyorsun sen diye başlamıştım söze, küçümseyici tavırla daha da karşısında büyüdüğümü görünce sözlerimi sertleştirdim. Hiç konuşmadı kocaman gözlerinde beliren yaşlar ile sessizce beni dinledi. Sonra dudaklarında dökülen anıların sıkıcı hayatıma renk katıyor cümlesini duyunca usulca uzaklaştım daha çok anı biriktirmeliyim diye düşündüm.

 Görsel

Photograph: Randy Mora/YCN

Anı Hırsızları

Bir Cevap Yazın

